Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
6:00 – 8:30
|
WITAMY PRZEDSZKOLE Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. ĆWICZYMY I BAWIMY SIĘ Zabawy poranne ze śpiewem przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci. Zestaw ćwiczeń porannych/zabawy ruchowe. |
|
8:30 – 8:45 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚNIADANIA Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dzieci, przygotowanie do śniadania. |
|
8:45 – 9:10 |
JEMY ŚNIADANIE Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
|
9:10 – 10:10 |
UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCH Zajęcia wychowawczo – edukacyjne, realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, zgodnie z podstawa programową, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. SWOBODNIE BAWIMY SIĘ Gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. |
|
10:10 – 10:20 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA DO OGRODU LUB NA SPACER Czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowaniem do wyjścia na świeże powietrze. |
|
10:20 - 11:30 |
BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności - gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, czynności porządkowe i pielęgnacyjne w ogrodzie przedszkolnym i otoczeniu. Obserwacje spontaniczne i kierowane w czasie wycieczek i spacerów ( w przypadku niesprzyjającej pogody - gry i zabawy na sali). |
|
11:30 – 11:45 |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBIADU Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu. |
|
11:45 – 12:15 |
JEMY OBIAD Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
|
12:15 – 13:50 |
ODPOCZYWAMY NA LEŻAKU Nauka samodzielnego rozbierania się do piżamy i ubierania oraz układania ubrań na krzesełku. Odpoczynek dzieci. (MALUCHY, ŚREDNIAKI) |
UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I ZAJĘCIACH : Wspieranie działań twórczych różnych dziedzinach aktywności. Zabawy w kącikach tematycznych, gry z elementami współzawodnictwa, słuchanie bajek czytanych przez N. , zabawy dywanowe; obserwacja pedagogiczna. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, zajęcia dodatkowe organizowane przez nauczycieli. (STARSZAKI) |
13:50 – 14:00 |
WSTAJEMY Z LEŻAKÓW Wyrabianie nawyków i czynności higieniczno – kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.(MALUCHY, ŚREDNIAKI) |
PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO PODWIECZORKU: Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do podwieczorku.(STARSZAKI) |
14:00 – 14:15 |
JEMY PODWIECZOREK Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego zjadania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole. |
|
14:15 – 17:00 |
BAWIMY SIĘ W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ LUB W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. |