Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

 

6:00 – 8:30

 

WITAMY PRZEDSZKOLE

Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.

ĆWICZYMY I BAWIMY SIĘ

Zabawy poranne ze śpiewem przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci. Zestaw ćwiczeń porannych/zabawy ruchowe.

8:30 – 8:45

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚNIADANIA  

Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dzieci, przygotowanie do śniadania.

8:45 – 9:10

JEMY ŚNIADANIE

Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego  zjadania posiłku.

9:10 – 10:10

UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I SYTUACJACH EDUKACYJNYCH

Zajęcia wychowawczo – edukacyjne, realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, zgodnie z  podstawa programową, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych.

SWOBODNIE BAWIMY SIĘ

Gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.

10:10 – 10:20

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA DO OGRODU LUB NA SPACER

Czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowaniem do wyjścia na świeże powietrze.

10:20 - 11:30

BAWIMY SIĘ W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM

Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności  - gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym zajęcia sportowe, czynności porządkowe i pielęgnacyjne w ogrodzie przedszkolnym i otoczeniu. Obserwacje spontaniczne i kierowane w czasie wycieczek i spacerów ( w przypadku niesprzyjającej pogody  - gry i zabawy na sali).

11:30 – 11:45

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO OBIADU

Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.

11:45 – 12:15

JEMY OBIAD

Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

12:15 – 13:50

ODPOCZYWAMY NA LEŻAKU

Nauka samodzielnego rozbierania się do piżamy i ubierania oraz układania ubrań na krzesełku. Odpoczynek dzieci. (MALUCHY, ŚREDNIAKI)

UCZESTNICZYMY W ZABAWACH I ZAJĘCIACH :

Wspieranie działań twórczych różnych dziedzinach aktywności. Zabawy w kącikach tematycznych, gry z elementami współzawodnictwa, słuchanie bajek czytanych przez N. , zabawy dywanowe; obserwacja pedagogiczna. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, zajęcia dodatkowe organizowane przez nauczycieli. (STARSZAKI)

13:50 – 14:00

WSTAJEMY Z LEŻAKÓW

Wyrabianie nawyków i czynności higieniczno – kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.(MALUCHY, ŚREDNIAKI)

PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO PODWIECZORKU:

Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do podwieczorku.(STARSZAKI)

14:00 – 14:15

JEMY PODWIECZOREK

Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego zjadania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole.

14:15 – 17:00

BAWIMY SIĘ W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ LUB W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM

Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.